26. 6. 2018

Nepečený dort s ovocem

Tento recept jsem našla v časopise z Penny marketu, no musím jej doporučit, ač jsem si v něm udělala vlastní změny (ostatně to já dělám snad v každém receptu). Možná jej najdete i na jiných webech. Je poměrně jednoduchý na udělání a i rychlý. Tuším jsem vše připravovala 20 minut, jen to tuhnutí je poté dlouhé, ale nejlépe jej dělat večer a odpoledne na druhý den ochutnávat. :)

Suroviny:

  • 374 g mascarpone (já dala ale pomazánkové máslo, mascarpone jsem v obchodě nenašla)
  • 100 ml zakysané smetany
  • 160 ml smetany ke šlehání
  • 2 lžíce hnědého cukru
  • cukrářské piškoty (dle velikosti formy)
  • 100 ml vína (je na pokapání piškotů)
  • lesní plody (do dortu a na ozdobu, já použila jahody, maliny a borůvky, možná se nakonec bude hodit i jiné ovoce najemno nakrájené)

Postup:

  1. Mascarpone (či pomazánkové máslo) smícháme s oběma druhy smetany a cukrem. Poté ušleháme do krému. 
  2. Do dortové formy vložíme potravinářskou fólii, do které uložíme piškoty a ty pokapeme vínem. 
  3. Poté dáme polovinu krému. 
  4. Následně přidáme ovoce po celé ploše a na to přidáme druhou polovinu krému (já dala jahody doprostřed a na kraje (samozřejmě nakrájené na tenké plátky) a mezi to jsem dala borůvky)
  5. Uhladíme a vrch ozdobíme ovocem (no můžeme a nemusíme) a poté zakryjeme potravinářskou fólií. 
  6. Poté dáme do lednice na minimálně 8 hodin
    • já to dělala večer, jak jsem uváděla v úvodu, a první zkouška proběhla druhý den okolo 16h, no možná to bylo tím pomazánkovým máslem, ale chtělo to, aby to ztuhlo více (možná by se šikl ztužovač do šlehačky)
Nakonec přikládám ještě fotografie mého prvního pokusu, řez jsem zapomněla vyfotit. :D


Další fotka byla jen zkušební, testuji fotoaparát na novém mobilu a vypadá to, že jsem si vybrala poměrně dobře.



0 komentářů:

Okomentovat

© Ther., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena